פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      איך השינה תורמת לזוגיות והזוגיות לשינה?

      מסתבר שבקלות תוכלו ליצור מעגל קסמים חיובי, שבו השינה תורמת לזוגיות, והזוגיות תורמת לשינה. הנה כמה עובדות מפתיעות שלא ידעתם על הקשר בין שינה טובה לבין זוגיות בריאה. וגם: הכירו את המזרן שמתאים את עצמו אליכם בצורה חכמה

      פולירון (יח"צ , ניר עצמון)
      תישנו כמה שיותר (צילום: ניר עצמון)

      כולנו יודעים שמומלץ לכל אדם בוגר לישון 8 שעות שינה בלילה, באופן קבוע. כמובן שלכולנו יש לילות ארוכים יותר של שינה טובה, אך כמות הלילות הקצרים מ-8 שעות רבה הרבה יותר.

      רובנו מרבים לגרור חוסר שינה שמצטבר, בניגוד לשינה מרובה שאיננה מצטברת. חוסר שינה ועייפות יתר ילכו וייגררו איתנו כל השבוע עד אשר נשלים את החסר, בעוד שבלילה שבו נישן יותר מהממוצע, לא נוכל לשמור רזרבות ליום אחר בו ייווצר לנו חוסר. חבל, אך זו המציאות.

      אז על מה משפיע חוסר השינה שלנו? ובכן, על הכל. על מצב הרוח, על שמחת החיים, על רמות הרגישות והפגיעות, רמת הסובלנות, על הפניות להיות לתפקד ולהכיל את האחר, על הזיכרון ועל יכולת הריכוז, על מהירות ואיכות התגובה, על מערכת החיסון ויכולת ההתמודדות של הגוף עם מחלות, על רמות החרדה והשקט הנפשי. למעשה, חוסר שינה קיצוני יכול להוות טריגר למצבי דיכאון. בנוסף, חוסר שינה עלול לגרום לרגזנות, קוצר רוח, וחוסר סובלנות - המהווים סיבות עיקריות לסכסוכים בין אוהבים ומאבקי כוחות.

      עיקר התלונות ומצבי הדחק הנובעים מחוסר שינה כולל, כאמור, קוצר סובלנות לבן הזוג ולסביבה, בעיות זיכרון וירידה ביכולת התפקודית וכן פגיעה במערכת החיסון וביכולת ההתמודדות עם מחלות. אגב, אם אתם שמים לב שאתם חולים יותר מהממוצע הסביבתי שלכם - בדקו את כמות שעות השינה שלכם, אולי אינכם ישנים מספיק. והרי ידוע שמי שחולה - או סתם לא מרגיש טוב - אין לו פנאי רגשי לחשוב על זוגיות, אינטימיות ומיניות.

      ועוד לא דיברנו על פגיעה בהפרשת הורמון המלטונין ("הורמון השינה"), שנועד לווסת את מחזור הערות והשינה של בני האדם. מצד שני, ריבוי שעות שינה ובנייה נכונה של הזמן לפני השינה - יוכלו לעזור ולווסת את כמות ורמת ההפרשה של הורמון האדרנלין בגוף.

      פולירון (יח"צ)
      המזרן שמתאים את עצמו אליך. פולירון (צילום: יח"צ)

      כן לשיחה נעימה, לא למסכים מרצדים

      אז מה ניתן לעשות כדי לאפשר שינה טובה לנו, המבוגרים?

      סביבה נעימה: ארגנו את חדר השינה שלכם, סדרו אותו, פנו זבל מיותר, החזירו כוסות וצלחות למטבח, קפלו את הבגדים הזרוקים בחדר, החליפו מצעים, טאטאו את הרצפה, נגבו אבק והתייחסו אל החדר כחדר מיוחד. ניתן להציב מנורת לילה נעימה ליצירת אווירה, לקשט את הקירות בתמונות או מדבקות קיר מעוצבות, לתלות וילון רך ורומנטי, להדליק נרות (סכנת אש - אז בבקשה רק בהשגחה) ואפילו לפזר ריח בושם נעים או מטהר אוויר מיוחד לחדרים. אם תשקיעו בחדר שינה שלכם, יהיה לכם הרבה יותר נעים לשהות בו והשינה עצמה תהיה הרבה יותר נעימה.

      חישוב פשוט של הזמן: כפי שציינו, רוב המבוגרים זקוקים ל-8 שעות שינה. יש כאלו שצריכים יותר מכך ויש מי שזקוקים לפחות מכך. היו אמתיים עם עצמכם ואל תנסו להתאים את כמות השעות שאתם זקוקים לה לכמות השעות שזקוק בן זוגכם. לכל אחד יש את הצורך שלו. היפגשו לחיבוק ואינטימיות בחדר השינה, ואחר כך - מי שהולך לישון הולך לישון, ומי שמעדיף לקרוא או להישאר ער - יכול לצאת מהמיטה.

      תכננו מראש: תכננו את התנהלות הערב שלכם. כך למשל, דאגו לאכול ארוחת ערב - מומלץ לאכול את הארוחה האחרונה במרחק של שעתיים ואף שלוש שעות משעת השינה. המטרה היא לאפשר למערכת העיכול לסיים את עבודתה העיקרית עוד טרם הכניסה לשינה ולמנוחה. חישבו על המזונות שאתם מכניסים לגוף לקראת הערב: המעיטו ואפילו הימנעו ממזונות מעוררים כגון קפאין (קפה, תה), שתייה ממותקת, שוקולדים למיניהם, מזון מתובל ועוד. בנוסף, אחרי האוכל אפשרו לעצמכם זמן פעילות נינוחה לפני השינה: שיחה נעימה, קריאת ספר או פעילות חברתית רגועה. עדיף לא לצפות בטלוויזיה או לגלוש במסכים משום שאלו ממריצים ומעוררים את המוח ומעודדים הפרשה של הורמון האדרנלין הוא הורמון הפעילות.

      ניתן להיעזר בעזרים חיצוניים שיתרמו לרוגע: החשיכו את החדר, צרו אווירה רגועה, נינוחה ורומנטית. אפשר לטפטף טיפות לבנדר על הכרית (פותח את הנשימה, מחטא ומרגיע), אפשר לעשות אמבטיה חמימה וארוכה לאור נרות (עם או בלי שמנים אתריים במים), יש שנוהגים לעשות תרגילי מדיטציה או נשימות, יש שנושאים תפילה בעיניים עצומות - כל פעולה שתרגיע את המחשבה ותשרה אווירה נעימה יכולה לתרום.

      מה עושים אם מזדמנת לכם מנוחה באמצע היום? גם בשעות היום כדאי להחשיך את חדר השינה על מנת לדמות בעבור הגוף את אווירת הלילה החשוכה והרגועה ולאפשר לעין מיעוט חשיפה לאור. בכך נגביר את הפרשת המלטונין בשעות האור לצורכי השינה.

      אל תאפשרו כניסה של מסכים לחדר השינה: מדובר בכל המכשירים האלקטרוניים - החל מטלוויזיה, טאבלט, מחשב נייד וכמובן טלפון נייד או קווי. חדר השינה הוא חדר שקט, אינטימי, רגשי ולמסכים אין חלק בו.

      נצלו את הזמן הפנוי, הרגוע והשקט - לפעילות זוגית אינטימית: האווירה השקטה, הנינוחות וההכנה לשינה יכולים לתרום לשיפור חיי המין ולעלייה במינון קיום יחסי המין. רבים אינם פנויים לקיים יחסי מין משום שהם עסוקים במחשבות ובמרדף החיים. אז הורידו הילוך, פנו זמן איכות לעצמכם, לבני זוגכם ולשינה שלכם - ככה תמצאו את עצמכם בתוך מעגל קסמים חיובי: השינה תורמת לזוגיות, והזוגיות תורמת לשינה.

      פולירון (יח"צ)
      Relaxleep (צילום: יח"צ)

      חדש בפולירון: המזרן שמתאים את עצמו אליך

      בהקשר זה, כדאי לדעת כי בחברת המזרנים פולירון מקיבוץ זיקים, הציגו לאחרונה את מזרן Relaxleep מקטגוריית הפרמיום. המזרן החדשני הוצג לעיתונאים בעת חנוכת החנות החדשה במרכז הארץ, מול קניון איילון.

      לדברי קובי פודה, מנכ"ל פולירון, מדובר במזרן ארגונומי רב-שכבתי לתמיכה בגוף, בתוספת ליבה א- סימטרית המורכבת משכבת ויסקו שעשוי מחומר אלסטי דמוי ג'ל, אשר נשאר קשיח בטמפרטורת החדר ומתרכך בהתאם לחום גופנו.

      באופן זה, מזרן Relaxleep נוצר בטכניקה חדשה המורכבת מכמה שכבות ספוג מחומר ויסקו שהומצא לראשונה עבור סוכנות החלל האמריקנית נאס"א. בין סגולותיו הרבות נמצא כי הוא מאפשר למזרן לקבל את צורת הגוף ותנוחת הגוף של האדם השוכב עליו בתוך דקות ספורות.

      יתרה מכך: טכנולוגיית פיזור הלחצים של המזרן על-ידי חיתוך צורני של הליבה והחומרים הקשיחים שבו, גורמת לזרימת אוויר בין השכבות השונות, מונעת את שקיעתו והיווצרות גושים בו ולכן מומלץ גם לסובלים מפצעי לחץ ורגישות בעמוד השדרה ובעלי בעיות שרירים ופרקים.

      פולירון (יח"צ)
      פולירון (צילום: יח"צ)

      המזרן החדשני משולב בבדים צבעוניים, בעיצוב מודרני, וציפה הניתנת לכביסה, דבר החשוב במיוחד בחודשי הקיץ החמים. בנוסף, המזרן מגיע עם ידיות נשיאה. מחיר למזרן בגודל 190/140 - החל מ-7,400 שקלים.

      כדאי לדעת כי החנות החדשה שהושקה לאחרונה - ומשתרעת על פני 250 מ"ר - מצטרפת אל הסניפים הקיימים בחיפה-חוצות המפרץ, באר שבע, קיבוץ זיקים ואשקלון. בנוסף, פולירון מונה עשרות נקודות מכירה ברחבי הארץ תחת חנויות מכירה מענף השינה, המזרנים והריהוט.

      "לאחר שנים ארוכות של פעילות עסקית ברחבי הארץ, אנחנו שמחים לפתוח את החנות החמישית של המותג במרכז הארץ", מוסיף קובי פודה. "אנו מאמינים בחדשנות מתמדת, לצד איכות בלתי מתפשרת ומובילים במשך שנים להיות אחת מהחברות החדשניות בישראל בתחום השינה".

      ועוד כדאי לדעת כי פולירון היא החברה הגדולה בישראל לייצור ושיווק מזרנים אורתופדיים ללא קפיצים. בין המוצרים הנוספים של החברה, ניתן למצוא גם קו ייחודי של ספות נוער המכיל לטקס וויסקו, הנובע מהרעיון שפולירון נותנת גם לבני הנוער והילדים, מזרנים ב"איכות של גדולים". כמו כן, לאחר מחקרים שנמשכו שנים, ב-2017 השיקה החברה, לראשונה בישראל ובאופן בלעדי, את מערכת ה-Sleep test: חדר חושך ואפליקציה ייחודית להתאמה אישית ואופטימלית של המזרן.

      כותבת המאמר: מיה שטיינהרדט זיו, בעלת MamaMaya מומחית בהורות, זוגיות ושינה בשיתוף מזרני פולירון - קיבוץ זיקים

      לדעת עוד

      פולירון, 073-7027500

      לאתר מגזינה